Play Mario Kart wherever you go!
Enjoy the biggest Mario Kart yet and race anytime, anywhere, with anyone in Mario Kart 8 Deluxe, only on Nintendo Switch!
Whether you’re racing your family on the big screen in your living room, playing in the park, or visiting a friend’s place, Nintendo Switch lets you play Mario Kart any way you like!
You can also challenge racers from around the world! Up to 12 players can take part in online races**, and two local players can even play online together from the same Nintendo Switch.
Mario, Luigi, Peach and other favourites from the Super Mario series are joined by new and returning drivers like King Boo, Dry Bones and Bowser. Jr. Even the Inklings from Splatoon are joining in the racing fun!
Once you’ve picked a racer, choose a vehicle and customise it with different tyres, chassis and gliders before taking them for a spin.
Race head-to-head on land, underwater, through the skies and even on walls and ceilings in a whopping 48 courses. All the tracks (and characters!) from Mario Kart 8 on Wii U return in Mario Kart 8 Deluxe, including previously-released downloadable courses inspired by The Legend of Zelda, Animal Crossing, Excitebike and more.
You can choose from five different speed classes, such as the expertly challenging 150cc Mirror Grand Prix and ultra-fast 200cc Grand Prix. New to Mario Kart? Activate Smart Steering to help you get to grips with the game and prevent you from going off course.
You can now carry up to two items at once, allowing for new strategies in both races and battles! As well as the mainstays like Bananas, Dash Mushrooms and the notorious Spiny Shell, there are two items returning from previous Mario Kart games – use Boo to turn invisible and maybe steal another player’s item, or jump to dodge incoming attacks with the Feather***.
There are loads of different ways to face off against rivals in the newly-revamped Battle mode. Cause chaos in classic Balloon Battle, Bob-omb Blast, Coin Runners and Shine Thief modes, or jump into all-new cops and robbers-style carnage in Renegade Roundup.
However you choose to do battle, there are eight dedicated courses for you to settle scores on. Blast your mates sky-high on classic courses like (GCN) Luigi’s Mansion or avoid getting caught as you careen around Urchin Underpass from Splatoon.