Xelan Force—an 8-bit style side-scrolling shooting game.
When developing this game, we really wanted players to remember the giddy excitement of the good-old says, while also sharing that experience with new players.
This retro-esque game features sound equivalent to actual 8-bit machines, limited colors, and as few modern gaming reference as was possible.
The music is by Yasuhiro Inazawa, who has worked on many video games in the past.
The main visual released today was done by Studio Vigor Co., Ltd, who also did art for the popular game "Xiaomei and the Flame Dragon's Fist."
Based around a P-L-S (Pilot-Level-Score) system! The difficulty changes depending on the player's skill. And the higher the difficulty, the higher the score!
With a different feel depending on whether you play offense or defense, plus hidden items to find, we've made a game that you can play over and over again.