Spirits of Xanadu
At the farthest edge of the explored universe, the research ship Xanadu slumbers in orbit around a mysterious planet. Her systems remain active but there has been no message from her crew for months. Now a lone operative has been sent to wake the Xanadu and bring her home to Earth.
Spirits of Xanadu is an atmospheric exploration game set aboard a deserted starship in an alternate 1980s. It draws inspiration from classic sci-fi films, novels, and games to create an immersive and highly interactive environment, featuring puzzles and FPS elements in the service of a unique and layered plot.