(This is the version of "SmileBASIC 4" without Server Tickets. In order to upload your works to the server or unlimited downloading of the published works, you need to purchase Server Tickets in the game.)
This is the programming software, "SmileBASIC 4", that allows you to create and play games with Nintendo Switch! The programming language is "SmileBASIC" which is the most suitable language for creating games. Because it is based on the language "BASIC" that is easy to understand even for beginners and it has been developed for program learning. So, even those who have never experienced programming can work on their projects. Moreover, there are many materials and various tools to support your work development.
You can upload your finished works on the server and other SmileBASIC users could play them or you can download/play other users' works, and even those works can be used in your programs. By improving other people's programs, you can have fun and obtain programming techniques at the same time. (An optional Server Ticket is required to upload your works.)
Program immediately anytime, anywhere with Nintendo Switch! Execute it right away!