Sigma Theory
In the near future, a paradigm-shifting scientific discovery looms over the world, promising radical new technologies. The world’s superpowers realize they could have the power to destroy the global financial system, wipe out entire countries or even gain access to immortality.
However, this discovery — called “The Sigma Theory” — can only be harnessed by a handful of scientists. You are placed at the head of your country’s Sigma division. Your objective is to ensure that it is your nation that reaps the benefits of Sigma Theory before anyone else.
To achieve this, you will have powerful resources at your disposal: a cadre of the world’s most elite covert agents, advanced tactical drones and, of course, your own skills in diplomacy and subterfuge.
Dynamic narrative: Develop and manage your relations with over 100 NPCs: lobbies, armed groups, politicians… Alliance, deception, or assassination, you choose.
Field operations: Direct the kidnapping of your targets during gripping pursuits through the world’s greatest cities. Discretion or direct confrontation, your agent’s life is in your hands.
First, recruit a team of four special agents from 50 unique unlockable characters to support your missions. Each comes with their own story, motivations and traits that define their behavior during missions.
Access the investigator, soldier, hacker, seducer and other archetypes to complete your Sigma division and execute your strategy.
When your team is ready, assign them missions around the world to gather scientists, discover compromising documents on local politicians, and more.
Exploit your agents’ abilities to seduce, manipulate and bribe your targets over to your side or have them neutralized.