Shape of the World
The world that grows around you... The environment and flora constantly flourish and fade as you wander in Shape of the World, a serene and surrealist first-person explorer. You’ll travel through dream-like forests, aquatic caves and peaceful shores accompanied by psychedelic wildlife. No ticking clock or hidden perils laying in wait will prevent you from enjoying your journey... A couple of hours escape from work, anxiety and stress.
Interact with graceful animals, ephemeral flora, and intriguing monoliths. Your actions will alter the world you discover in vibrant and unexpected ways, leaving you wondering what will happen with each path you forge and every hollow you stumble upon.
The forest only materializes as you move through it and regrows anew as you pass through areas you’ve previously explored. The handcrafted world offers you landmarks and familiar terrain to guide you through to the end of your trip.
The audio shifts along with the visuals, providing an enveloping aural experience to match your psychedelic journey and amplify your immersion.