The player clears each stage when they meet the conditions for that stage.
Puzzle Bobble is a series of puzzle games in which the player fires bubbles from the bottom of the screen, and the bubbles pop when three or more of the same color stick together.
Have fun playing alone in puzzle mode, where you can take your time solving puzzles, or with a friend in versus mode, where you fire bubbles at each other.
Enjoy ports of the arcade games Puzzle Bobble 2X and Puzzle Bobble 3, as well as four home console versions released in Japan and abroad, with added original modes.
The games also have new features such as rewind, slow mode, and quick save, which are perfect for practice, strategizing, and stage creation.
Arcade editions of Puzzle Bobble 2X / BUST-A-MOVE 2 Arcade Edition ... Home console ports of the Japanese and overseas versions of the arcade games Puzzle Bobble 2 and Puzzle Bobble 2X (1 or 2 players).
Arcade editions of Puzzle Bobble 3 / BUST-A-MOVE 3 ... Home console ports of the Japanese and overseas versions of the arcade game Puzzle Bobble 3 (1 or 2 players).
Collection Mode ... Play a total of 1,026 stages designed by players from the time (Puzzle Bobble 3).
Edit Mode ... Place bubbles in the field to create your own stages (Puzzle Bobble 2X / BUST-A-MOVE 2 Arcade Edition).
The limit on the number of continues can be disabled, allowing for infinite continues.