Nelly Cootalot: The Fowl Fleet
Pirate heroine Nelly Cootalot takes on the villainous Baron Widebeard in this point and click adventure game. Meet a cast of outlandish characters and face perplexing challenges in your quest for the Treasure of the Seventh Sea.
What is Baron Widebeard planning? Can he be stopped? In what way is a frozen volcano involved?
To answer these questions comes Nelly Cootalot: pirate heroine and defender of endangered and adorable creatures. Nelly’s journey will take her from Port Rubicund in the South Seas to the lonely isle of Gloomholm in the icy north. She’ll meet outlandish characters and face perplexing challenges in her quest for the Treasure of the Seventh Sea.
Explore a beautiful hand-drawn world, created by award-winning comedian & filmmaker Alasdair Beckett-King.
Meet outlandish characters voiced by talented & hilarious actors and comedians, with credits including Doctor Who, Hitchhiker's Guide to the Galaxy & Broken Sword 5.
Help Nelly foil Baron Widebeard by tackling a variety of original & challenging puzzles. Race aristocrats, charter an airship & lie to strangers with no consequences.