Ministry of Broadcast
Ministry of Broadcast is a narrative-driven single player cinematic platformer mixing Orwell’s 1984 with modern reality TV. Rife with dark humor, sarcastic quips, and the absurdity of the system.
Seemingly built overnight, The Wall has divided both a country in two and a man from his family. To see them again, our ginger-haired protagonist has decided to become a contestant on “The Wall Show”, a Regime-organized TV show allowing competitors the opportunity to escape to freedom on the other side. However, as he progresses through the camp, our contestant soon realizes exactly how the Regime and the show operate. The promise of freedom is not exactly what it seems.