Loving Life
"I cried, but not because I wanted to live longer. I cried because I realized how painful it would be for the ones who love me."
Loving Life is a short, non-fictional auto-biographical visual novel created in 2012 by Zhenghua Yang (Z), the founder of Serenity Forge, as a reflection on a near-fatal incident that changed his life.
At age 18, Z was a typical college student: driven by academic performance, struggling with family pressure, and wrestling with the viewpoints of his peers. However, as his first semester of college came to a close, his ordinary life would dissolve... with a 14 hour nosebleed and mere hours left to live.
Loving Life is Z's honest reflection of this episode of his life, weaving between prose, dialogue, and dream, as he traverses the deadly space between his present life, his past, and whatever that may come next.
Loving Life was the first product released under the Serenity Forge label, and it marks an origin for the studio's commitment to emotional honesty, artistic experimentation, and narrative exploration. To commemorate Serenity Forge's 10th anniversary, we remastered Loving Life with a raft of quality of life enhancements. Now, fans of the studio, new and old, can see where it all began.