Lethal League Blaze
Lethal League Blaze is an intense, high speed ball game, with unique characters, outta sight sounds and none of that weak stuff. In Shine City, the anti-gravity ball game has long been illegal. The group who kept playing was dubbed the Lethal League. Even now, with their sport pushed underground, players and crews compete in the League for challenge and respect.
In the game, the goal is to beat your opponents with the ball. You can manipulate the ball to get the perfect angle and use your character's special moves to surprise them. But every strike speeds up the ball or even doubles its speed, up to shatteringly extreme velocities. You can tag the ball to your color, but on those high speeds the tables are quickly turned. You can play locally with friends and foes, by yourself in the singleplayer modes or battle it out online!
Start off simply hitting the ball faster and faster back and forth. Improve by learning how to use Smashes, Bunts and Special Abilities to your advantage. Then go further beyond with parries and countering with throws ending with the pure psychological goodness: taunts.
Step up to the plate by yourself and beat a series of opponents in the Arcade Mode to reach the beat-blasting bossfight. Then check out the event-based Story Mode that has you playing all sides of the going-downs in Shine City.
Lethal League Blaze is the sequel to the popular projectile-fighting game Lethal League known for its ridiculous speeds and hitstun, the original game was intense to watch and intenser to play. This time around there will be double the characters at launch and more to come after.