How To Say Goodbye
How to say Goodbye tells the story of a character recently turned into a ghost, lost in an unknown world populated by spirits.
In this narrative puzzle game, move the element of decor and the characters to guide the characters out of the liminal space between life and death in which they are trapped.
The goal of each level in How to Say Goodbye is to guide your group of ghosts to the exit, symbolized by a door. To do so, move the scenery on a grid and make your way to the door.
Inspired by illustration and children's literature (Tomi Ungerer, Tove Jansson, Antoine de Saint-Exupéry, Maurice Sendak...), How to say Goodbye deals with the theme of grief with kindness and sensitivity.
Still shocked by their recent passing, the ghosts of How to say Goodbye try their best to leave the liminal space they are trapped in. Together, they will have to discover how to mourn in order to accept their own death, and “move on”.