Guild of Dungeoneering Ultimate Edition
Instead of controlling the hero you build the dungeon around them. Using cards drawn from your Guild decks, you lay down rooms, monsters, traps and of course loot! Meanwhile your hero is making their own decisions on where to go and what to fight. But will they be strong enough to take on the deepest dungeons? In between dungeon runs you manage your Guild, building new rooms to attract new classes of adventurer and expand your decks of cards with more powerful items.