Espgaluda II -Be Ascension. The Third Bright Stone of Birth-
Galuda is a biological weapon that connects the Holy Spirit and humans through alchemy and mechanical engineering.
The military nation "Shinra", which gained the power of Galuda, was destroyed by the two Galuda "Ageha" and "Tateha" that they created.
After an experiment that touches on contraindications, "Soma" has artificially acquired Galuda's abilities.
"Tsubame" and "Janome" who are also artificial Galuda and prince and princess of Soma country chasing Asagi.
The ultimate power to bring out the true power of Galuda, "Ascension" and "Awakening Death World".
At the time of Ascension, the characters and genders of the main characters are changed in order to bring to the surface the personality and appearance of the fused "Holy Spirit."
When activated, it develops a barrier and delays the time it flows to the outside world, so the scroll speed of the screen and the speed of enemy aircraft and bullets are extremely reduced.
Therefore, even beginners can easily avoid high-speed bullets and dense barrage, and advanced players can earn a large amount of scores, which is an integrated offensive and defensive game system.