COSMIC FANTASY COLLECTION
An RPG set in space, released for PC Engine CD-ROM² and Mega CD from 1990 to 1994. RPGs with animated sequences were rare at the time, and the unique world, character personalities, and story of this game captured a passionate fanbase, making it a highly popular title.
The inclusion of animated sequences in key parts as visual scenes made this series a pioneering title in the RPG genre, famous for its groundbreaking approach to storytelling. It was one of the first to adopt anime-style presentation techniques, now a commonplace in the industry. Its high-quality execution remains impressive and timeless even today.