Anima: Gate of Memories
Anima: Gate of Memories brings to videogames the world of Gaia from the Anima: Beyond Fantasy RPG table-top books. You will enjoy a deep and multifaceted story where your choices and actions directly impact the journey and decide the fate of the characters.
In Gate of Memories you control two different characters, Ergo and The Bearer of Calamities, and you can exchange from one to another thanks to the special synergy they have. What makes this system truly unique is that both are not ""physically"" present at once, but we can invoke the other even in the middle of any action, continuing the movement and creating spectacular combos. Each character also has at its disposal a large set of special skills that you will be able to develop and customize as in a traditional RPG.