Ambition: A Minuet in Power
A revolutionary, romantic, visual novel where your choices change the course of history!
It’s March 19th, 1789 and King Louis XVI rules over France from the gilded halls of Versailles. France is a country of elegance and poverty, of ancient tradition and unstoppable change. It is a country on the brink of revolution.
Still, you must always keep your eye on the coming revolution. After all, it’s better to be on the right side of history, than the wrong side of the guillotine.
Use your calendar to plan your commitments each week in Paris, and more importantly, who you do them with. In a city marching towards revolution, time is of the essence, and your enemies have agendas of their own!
Ensnare the hearts of Parisian nobles and use their influence to your advantage. Change the outcome of political events, snub your rivals, and be lavished with expensive gifts.
Experience a gorgeously illustrated, and lovingly researched rendition of 18th century Paris. It is a time of fashion, and a time of secrecy. It is a world of staggering beauty, and unspeakable danger.
Be entranced by the authentic, original score crafted by award-winning composer John Robert Matz! Enjoy a sweeping musical journey that will take you from the class and sophistication of fashionable string quartets, to the grandeur of the orchestra of the late baroque.