Professor Layton and the Miracle Mask
Solve a mystery when archaeologist and puzzle-solver Professor Layton returns in an all-new adventure, in 3D for the first time! Players can delve deeper into the professor’s past than ever before when Professor Layton and the Miracle Mask is released exclusively for Nintendo 3DS and Nintendo 3DS XL.
The fifth game in the series features 150 brand new brainteasers and a new set of three minigames courtesy of the Professor’s Trunk. Professor Layton and the Miracle Mask also boasts 365 additional Daily Puzzles distributed via the Nintendo Network – one puzzle a day for a whole year from the day of the game’s launch.
While being presented in the charming hand-drawn style of previous games in the series, Professor Layton and the Miracle Mask on the Nintendo 3DS system uses 3D animations and character models to bring depth to the visuals. There’s also a brand-new game mode that sees the young Professor Layton explore ancient ruins – help him to avoid a variety of objects and reach the exits of a series of puzzling chambers.