Super Mario Bros.
Donkey Kong made the monkey famous, and Super Mario Bros. did the exact same thing for the handlebar moustached Italian plumber, who came from the brain of one of the most imaginative Japanese games designers ever, Shigeru Miyamoto. Take Mario, or brother Luigi, through 8 exciting worlds of platforming action in your quest to beat Bowser, collect the coins, collect the power-ups, save the Princess.
Featuring all the elements fans have come to expect in a Mario game such as warp pipes, fireball throwing evil plants, and bouncing green shells, Mario must explore various environments including the sea bed, complete with evil squid, and the now iconic pastel green lands.
To discover where it all began, check out the NES Classic that is Super Mario Bros., and then discover the rest of the series, exclusively in portable format on the Nintendo Game Boy Advance.