Requirements to Connect a Nintendo Switch Console to the Internet
A USB LAN Adapter can be connected to Nintendo Switch Lite systems using a licensed accessory.
Nintendo Switch console
If this is your preferred connection method and your network environment is already set up, we can help you connect your Nintendo Switch console to a Wi-Fi network.
Ethernet cable
4. USB to Ethernet LAN adapter (This accessory is not needed when using the Nintendo Switch dock with a built-in LAN port.)
Nintendo Switch console placed in the Nintendo Switch dock
If this is your preferred connection method and your network environment is already set up, we can help you connect your Nintendo Switch console to a wired network.