Spelen met bewegingsgevoelige besturing zorgt voor een leuke, actieve en intuïtive beleving en er is niets dat zich hierin met Wii laat vergelijken. Met spellen die je het gevoel geven dat je deelneemt aan je favoriete sportactiviteiten en spannende avonturen waarin je een zwaard ter hand neemt, worden de bewegingen van jouw lichaam vertaald naar de actie op het scherm op ontzettend leuke en meeslepende manieren - allemaal dankzij de Wii-afstandsbediening Plus in je hand.
De Wii-afstandsbediening Plus vormt het hart van de beweginsgbesturing-ervaring op je Wii mini-systeem. Deze reageert op jouw bewegingen, terwijl je zwaait, zwiep, stoot of draait met de controller. Met de Wii-afstandsbediening Plus ben je actiever bezig met de actie en raak je dieper betrokken dan ooit tevoren.
Elk Wii mini-systeem wordt geleverd met een rode Wii-afstandsbediening Plus, maar met meer controllers kun je meer vrienden en familie samen laten spelen!
Sluit het Nunchuk-accessoire aan op je Wii-afstandsbediening voor nog meer besturingsmogelijkheden in spellen die deze ondersteunen. De Nunchuk heeft vergelijkbare bewegingsgevoelige mogelijkheden, naast twee knoppen en een analoge stick. Hiermee kun je personages besturen, terwijl je meer complexe acties uitvoert met de Wii-afstandsbediening Plus.
Elk Wii mini-systeem wordt geleverd met een rode Nunchuk, maar met extra Nunchuk-accessoires kun je met meer mensen van de spellen genieten.
Via een keur aan accessoires kun je nieuwe spelmanieren voor verschillende Wii-spellen beleven. Of je nu geniet van fitness met het Wii Balance Board, racet met het Wii Wheel-accessoire of je verdiept in oldschool-gaming met de Classic Controller Pro… er zijn tal van mogelijkheden!
Wii mini bezit gemakkelijk te gebruiken ouderlijk toezichtsfuncties, waarmee gebruikers toegang tot Wii-software kunnen beperken, gebaseerd op leeftijdsclassificatie.