Metroid Dread-rapport Vol. 1: De aankondigingstrailer uitgelicht
Welkom bij het eerste Metroid Dread-rapport! In deze reeks nieuwsartikelen geven we de nieuwste info over Metroid Dread voor de Nintendo Switch en de wereld van de Metroid-serie, naast een blik achter de schermen bij het ontwikkelaarsteam.
In deze eerste editie gaan we dieper in op bepaalde elementen die in de aankondigingstrailer zijn getoond. Daarnaast zijn er een paar speciale transmissies van de ontwikkelaars van de game over hoe het nieuwste avontuur van de intergalactische premiejager Samus Aran tot stand is gekomen.
Het woord 'dread' in de titel staat voor angst en ellende. In deze nieuwe titel in de serie heeft het team de Metroid-ervaring in een nieuw jasje gestoken door het thema 'exploratie' te combineren met het concept van een continu aanwezige dreiging.
"Met de Metroid-serie hebben we onszelf altijd uitgedaagd om spelers te verrassen. Het idee voor een angstaanjagende dreiging is een thema waar we al meer dan 15 jaar over nadenken. Je zou het het lot kunnen noemen. We hebben dat al enigszins door laten schemeren in de aankondigingstrailer, maar er zijn meer bedreigingen waar Samus mee te maken krijgt, waar we het later over zullen hebben."
De X is een griezelige, dodelijke parasiet die organische wezens kan overnemen en die vervolgens op basis van hun genetische informatie kan nabootsen.
Ook ik ben er ooit door geïnfecteerd geraakt. Maar mijn leven werd gered dankzij een vaccin dat is gemaakt van Metroids, de natuurlijke vijand van de X. Daarnaast maakte het me de enige die in staat was om te vechten tegen dit wezen dat de melkweg bedreigt.
Na een gevecht op leven en dood met de SA-X, een kopie van mij met al mijn vaardigheden, is het me eindelijk gelukt om de X uit te roeien en de planeet SR388 te vernietigen.
Op een dag heeft de Galactische Federatie van een onbekende bron videobeelden ontvangen waaruit zou blijken dat de X nog bestaan. De Federatie stuurde daarop een speciale eenheid bestaande uit zeven E.M.M.I.-robots naar de afgelegen planeet ZDR, vermoedelijk de bron van de transmissie.
"Deze titel vormt het einde van de verhaallijn die draait om het vreemde, onderling verbonden lot van Samus Aran en de Metroid, die is begonnen in de eerste Metroid-game voor het Nintendo Entertainment System."
"Degenen die de serie hebben gevolgd, zitten mogelijk met een hoop vragen over het verhaal van Metroid Dread. Leeft het X-parasiet echt op ZDR? Waarom jagen de E.M.M.I. op Samus? Hoe zal het verhaal van Samus, de Metroid, en hun verbonden lot eindigen?"
"Natuurlijk zijn degenen die Metroid nog niet eerder hebben gespeeld, misschien niet bekend met de gebeurtenissen die hebben geleid tot Metroid Dread. Het verhaal van dit deel in de verhaallijn kan gelukkig op zichzelf worden begrepen, dus wees gerust, je kunt dit Metroid-avontuur zo oppikken."
De Extraplanetaire Multivormige Mobiele Identificatoren – oftewel E.M.M.I. – zijn zeer wendbare, grote onderzoeksrobots die door de Galactische Federatie naar de planeet ZDR zijn gestuurd om DNA van onbekende wezens te verzamelen en te extraheren. Maar nu zijn ze om de een of andere reden op jacht om Samus te vangen.