Drawn to Life: Het Nieuwe Hoofdstuk
De Raposa, een schattig ras van vossenmensen, hebben je hulp hard nodig! Een onbekende, kwaadaardige kracht verwoest hun koninkrijk en moet worden gestopt! Maar je kunt ze helpen vanuit je leunstoel – met verbeelding en een beetje artistieke flair kun je een held tot leven brengen om hun donkerste uur te verlichten in Drawn to Life: Het Nieuwe Hoofdstuk op de Wii.
De bekroonde DS-serie krabbelt zich nu een weg naar de Wii in de vorm van een platformavonturenspel waarin jíj de wereld creërt. Je wordt nooit als held geboren. In dit geval hoeven helden echter niet geboren te worden, ze worden getekend! Sterker nog, je hoeft niet alleen de held te ontwerpen, je krijgt de kans om gedurende het spel meer dan 100 voorwerpen te maken en aan te passen! Je kunt zelf voertuigen, wapens, platformen en allerlei apparaten ontwerpen, om je eigen individuele artistieke charme aan het land mee te geven en de spelwereld te bevolken met unieke beelden.
Met de Wii-afstandsbediening en de duidelijke, maar uitgebreide tekenfuncties kun je gemakkelijk alles tekenen wat je je maar kunt voorstellen. Het schetsen van je eigen wereld is zo makkelijk als het maar kan, dankzij de grote verscheidenheid aan sjablonen, kwasten, stempels en een veelheid aan kleuren. Met meer functies en opties om vrij te spelen in het spel, zijn de artistieke mogelijkheden eindeloos!
In het spel gaat je held op avontuur door een exotische jungle, een land dat hoog in de lucht zweeft, een onheilspellende schaduwstad en meer! Ren, spring, schaats en vlieg terwijl je op zoek gaat naar de 'Artefacts of Power' die je moet verzamelen om Raposa Village te redden van de snode krachten die het bedreigen.
Behalve dat je helden, voorwerpen en wapens in de levels tekent, zul je ook goed gebruik moeten maken van de kracht 'Action Drawing', de handige mogelijkheid om objecten direct in de levels te tekenen terwijl je speelt. Met verschillende kleuren geef je je geïmproviseerde kunstwerk unieke fysieke eigenschappen - erg handig voor het oplossen van puzzels! Naast het hoofdavontuur kun je verschillende minigames voor meerdere spelers spelen, zoals ijshockey, voetbal en basketbal. Creëer je eigen teamtenues, pas de uitrusting van je spelers op je eigen smaak aan en strijd het vervolgens uit met je vrienden!
Laat je van je artistieke kant zien met Drawn to Life: Het Nieuwe Hoofdstuk, een innovatief actie-avontuur voor de Wii.