Kruip in de huid van Sonic the Hedgehog en maak een eind aan de machines van Dr. Eggman (ofwel Dr. Robotnik) in Sonic the Hedgehog 2! Dit spel werd oorspronkelijk uitgebracht voor de Game Gear. Sonics beste vriend Tails en de andere eilanddieren zijn gevangengenomen door Dr. Eggman! Sonic moet door ingewikkelde zones razen en Badniks verslaan om ze te kunnen redden.