Gebruik de wind en vlieg door de wildernis van Stonefly. De briljante maar naïeve uitvindster Annika Stonefly moet haar slimheid en strategisch inzicht gebruiken om een verdwenen erfstuk van haar familie terug te vinden. Vlieg strategisch tussen prachtige flora en gevaarlijke fauna door, beleef avonturen en ontmoet hongerige beestjes en gedenkwaardige personages. Onderweg ontrafel je een hartverwarmend verhaal over jezelf ontdekken, familie, nalatenschap en erbij horen.
Neem het op tegen verschillende soorten bugs om mineralen te oogsten die je kunt gebruiken om gespecialiseerde mech-onderdelen te maken.
Vlieg tijdens missies door boomtoppen, over moerassen, tussen stekelige doornstruiken en door een adembenemende natuur.
Ga relaties aan met gedenkwaardige personages uit het Acorn Corps, een groep afgedankte mech-piloten.