Outbuddies DX
Maak kennis met Bahlam, een verzonken stad van de Oude Goden, diep in de Atlantische Oceaan. Nadat zijn schip is vergaan, komt avonturier en maritiem archeoloog Nikolay Bernstein bij op een diepte van elf kilometer onder het zeeoppervlak. Hij is zwaargewond en tegen wil en dank verbonden aan een bovennatuurlijke Buddy-unit. Tijdens zijn zoektocht naar antwoorden over zijn relocatie daalt onze held af in de krochten van de verloren stad op de zeebodem. Al gauw beseft hij dat er gevaar loert in dit duistere gebied.
Onderweg naar huis ontmoet hij een vriendschappelijke stam van mijnwezens, de Wozan, die de Oude Goden vrezen. Net als Nikolay proberen ze boven water te komen sinds hun voorouders 5000 jaar eerder tot slaaf zijn gemaakt. Sommigen wisten te vluchten en hebben geheime kolonies gesticht, diep in de verzonken ruïnes. Maar anderen worden nog steeds te werk gesteld door de vijandige wezens die de dienst uitmaken in de stad sinds de plotselinge verdwijning van de Oude Goden.