Circus Electrique, genoemd naar het beroemdste vermaak in Londen in een alternatieve geschiedenis, combineert boeiende verhaalgebaseerde RPG-tactieken met circusmanagement en overgiet dat alles met een steampunk-sausje. Als gewone Londenaren op mysterieuze wijze in wrede moordenaars veranderen, kunnen alleen de getalenteerde artiesten van Circus Electrique de stad redden. In het 'grootste campagnespeltype ter wereld' voeren deze getalenteerde individuen tactische, beurtgebaseerde gevechten. Doorgedraaide Bobbies, Britse zeelui op het slechte pad, agressieve kakmeisjes en andere typische victoriaanse figuren lopen hen voor de voeten. Het innovatieve moraalsysteem op basis van toewijding beïnvloedt de prestaties van de personages niet alleen in gevechten, maar ook tijdens circusvoorstellingen, die keurig beheerd worden tussen heroïsche uitstapjes in zes uitgestrekte districten door.
Stel de vaardigheden van sterke mannen, vuurspuwers, boeienkoningen, clowns en andere klassieke circusartiesten op de proef – in totaal 15 speelbare personages, elk met uitgebreide tactische mogelijkheden in gevechten. Stel de ideale combinatie van acrobaten samen om te vechten tegen groteske vijanden.
Chaos of niet, de show moet doorgaan! Herstel het circus in zijn oude luister en nog verder, door de meest getalenteerde artiesten uit de hele wereld te werven en te trainen. De vaardigheden van de artiesten, hun onderlinge chemie en de algehele toewijding bepalen samen hoeveel geld één show in het laatje brengt. En je zult elke shilling nodig hebben, voor de zoektocht van Amelia en om iedereen te betalen en tevreden te houden.
Dompel je onder in een verrassende wereld die is gebaseerd op vintage circusposters, victoriaanse archetypen en klassieke steampunk-charme.