De Sinnoh Region heeft de hulp van een held nodig, wanneer Team Galactic duistere plannen ten uitvoer brengt. In Pokémon Platinum Version voor de Nintendo DS is het helemaal aan jou om ervoor te zorgen dat alle moeilijkheden worden overwonnen.
Pokémon Platinum Version volgt het succes van Pokémon Diamond Version en Pokémon Pearl Version op. De game zit vol nieuwe onderdelen, waaronder de Distortion World! Deze mysterieuze wereld heeft geen boodschap aan de wetten van tijd en ruimte, maar om je missie tot een goed einde te brengen, moet je hem wel betreden en alle pittige uitdagingen daar zien te overwinnen. Onderweg ontmoet je de enorme Legendary Renegade Pokémon, Giratina, in zijn nieuwe Origin Forme en moet je andere Legendaries zoals Dialga en Palkia, en ook het Lake trio Uxie, Azelf en Mespirit, zien te vangen.
Als je de moeilijk grijpbare Shaymin hebt weten te bemachtingen in jouw versie van Pokémon Diamond of Pokémon Pearl, kun je deze bovendien overdragen naar Platinum. Hierin neemt hij de gloednieuwe Sky Forme aan! Klik hier voor meer informatie over Shaymin.
Natuurlijk is het altijd leuk om een verzameling van zeldzame Pokémon op te bouwen, maar het belangrijkste in Pokémon Platinum Version is hoe je die inzet in het gevecht! In dit nieuwste deel in de Pokémon-serie worden je vaardigheden als Trainer als nooit tevoren op de proef gesteld, met vele pittige uitdagingen. De Unlockable Battle Frontier is een nieuw gebied, waarin je allerlei zeer moeilijke uitdagingen kunt vinden. Overwinningen die je in de vijf verschillende facilities van de Battle Frontier behaalt, leveren je Battle Points op, die je in kunt ruilen voor welverdiende prijzen.
Naast het doorspelen van het grote avontuur in de game, kun je ook aan de rest van de wereld laten zien hoe goed je bent, in gevechten tegen geregistreerde vrienden via de Nintendo Wi-Fi Connection. Je kunt via de Global Terminal zelfs je favoriete gevechten tussen andere trainers bekijken met de nieuwe Battle Video-mogelijkheid of die van jou insturen om op de wereldwijde ranglijst terecht te komen.
Zet je schrap voor een opwindende nieuwe Pokémon-ervaring, die je op ongekende wijze meesleurt naar de levendige wereld van Pokémon. In Pokémon Platinum Version kunnen alleen de sterkste Pokémon Trainers de Sinnoh Region redden en de wereld laten zien wat ze waard zijn.