Mario Party 3
Niemand kan zo feesten als Mario. De lijvige loodgieter heeft al twee wilde party's gegeven op de Nintendo 64, en met Mario Party 3 zet hij hoger in dan ooit tevoren. Met 70 splinternieuwe minigames en waanzinnige nieuwe interactieve spelborden is dit een feest dat je niet mag missen!
Deze keer probeert de Mushroom Kingdom-crew al swingend uit te maken wie de Millennium Star mag houden die zojuist op de binnenplaats van Princess Peach is neergekomen. Mario, Luigi, Peach, Yoshi, Wario en DK besluiten dat er maar één logische manier is om dit probleem op te lossen: door het spelen van bordspellen vol spannende minigames voor vier spelers. Je zult nog het meeste genieten van Mario Party 3 als je een paar vrienden belt om te vragen of ze meedoen. Nadat elke speler een figuur heeft gekozen, begint de doldwaze jacht op de sterren. Mario Party 3 wordt gespeeld als een traditioneel bordspel, waarbij je met een dobbelsteen gooit om te bepalen hoeveel velden je verder mag. De prachtig vormgegeven bordspellen zitten vol met gevaren, zoals een gigantische rollende sneeuwbal in Chilly Waters en op hol geslagen mijnwagentjes in Creepy Cavern. Je verdient munten door de diverse minigames te spelen, waarbij je de ene keer een team vormt met je vrienden en de andere keer alleen speelt.
Mario Party 3 zit barstensvol nieuwe games die je nooit eerder hebt gezien, zoals Eatsa Pizza, waarbij het erom gaat wie als eerste een pizza zo groot als een zwembad naar binnen kan werken. In een andere game, Dorrie Dip, zit je op de rug van het reusachtige meermonster uit Super Mario 64. Als je genoeg munten hebt verdiend, kun je een ster kopen als je op het betreffende vak terecht weet te komen. De speler die aan het eind de meeste sterren heeft, is de winnaar - maar dat is niet zo gemakkelijk als het klinkt. De sterren worden voortdurend gestolen of geruild door de andere spelers, door de vingervlugge Boo, door Toad met z'n gokspelletjes of door Bowser met z'n gemene trucs. Om Mario Party 3 te winnen, moet zelfs de beste gamer een beetje geluk hebben.
Zoals gezegd kun je Mario Party 3 weer als vanouds spelen met vier spelers, maar de game kent ook een totaal nieuwe manier van spelen: Duel Mode. In Duel Mode kunnen twee spelers het tegen elkaar opnemen, waarbij assistenten als Toad, Thwomp of Boo je helpen om je tegenstander aan te vallen en de game te winnen. Andere figuren die je kunnen helpen zijn een Koopa Troopa, Goomba, Snifit, Bob-omb en Piranha Plant.
Of je nou een doorgewinterde Mario Party veteraan bent of dit je eerste bezoek aan een Mushroom Kingdom fuif is, het geeft een enorme kick als je je vrienden weer eens te snel af bent bij het verzamelen van de sterren. En als je vrienden huisarrest hebben, kun je nog altijd in je eentje spelen in de Mario Party 3's Story Mode. Hoe dan ook, Mario Party 3 is één groot feest met veel actie en gelikte beelden. Een game vol afwisseling, die je blijft spelen.