Freakyforms: Your Creations, Alive!
In deze spannende nieuwe titel kun je 'formees' - vreemde en prachtige wezens - creëren, ze kleurrijk tot leven brengen op je eigen planeet en uit wandelen gaan om de omgeving te verkennen... Of maak gebruik van StreetPass en QR-codes om je ontwerpen met andere spelers te delen!
De pret begint met de eenvoudige en snelle creatie van je allereerste formee. Om een vriendelijk nieuw monster te maken hoef je slechts je verbeelding te gebruiken en de verschillende lichaamsdelen ('forms' genaamd) of kleuren die je wilt gebruiken naar het tekenbord te slepen. Er zijn ook andere gereedschappen, zoals een schuifregelaar om de lengte van je creatie mee aan te passen, de optie om onderdelen te spiegelen of verkleinen, en nog veel meer.
Zodra je je eerste formee hebt voltooid, kun je je eigen wereld in trekken om de boel te verkennen - je kunt andere wezens leiden, ontmoeten en er vriendschap mee sluiten, aan smakelijk fruit knabbelen, sleutels en hun bijpassende schatkisten vinden of zelfs de missies voltooien die je krijgt van andere monsters die je ontmoet. Je kunt er zeker van zijn dat je op je reizen meer vormen, accessoires en omgevingsobjecten tegenkomt waarmee je het landschap - en de bewoners - van je eigen, persoonlijke planeet kunt aanpassen.
Als je formee tijdens het verkennen van je planeet iets eet, legt hij misschien een ei: stop dit in je mand, zodat je het later open kunt breken. Eieren kunnen prachtige dingen bevatten, zoals nieuwe minigames, ontwerpmiddelen of zelfs munten - handig voor het kopen van coole nieuwe onderdelen! Naarmate je vordert in het spel, speel je ook Creation Challenges vrij: in deze creatieve uitdagingen kun je alleen een silhouette zien en moet je proberen deze vorm na te bouwen met alle onderdelen die je hebt. Veel succes!
Je kunt niet alleen je eigen monsters maken en je planeet verkennen en aanpassen, maar je kunt ook kiekjes maken van je formees. Probeer de achtergrond en personages zo te positioneren dat het een mooie prent oplevert van je kleurrijke planeet. Of breng de AR-kaart met de ?-doos voor de lensen van je Nintendo 3DS-systeem om je geniale ontwerpen in de echte wereld te fotograferen.
Door gebruik te maken van StreetPass en QR-codes kun je je creaties ook met andere spelers delen en zelfs formees van anderen ontvangen! Converteer het wezentje van je keuze simpelweg naar een QR-code om hem met iemand anders te delen of scan een QR-codeafbeelding die iemand anders heeft gemaakt om een nieuw personage te ontvangen.