Azure Striker GUNVOLT
Beleef het verleden opnieuw met adembenemende retro shooter-actie in Azure Striker GUNVOLT, exclusief voor de Nintendo 3DS. In de nabije toekomst is de held Gunvolt lid van een select gezelschap met bovenmenselijke krachten. Deze groep heeft de gave om natuurkrachten te beïnvloeden zoals vuur of, in het geval van Gunvolt, elektriciteit. Gebruik elke vaardigheid in je arsenaal om tegenstanders uit te schakelen en de kwaadaardige Sumeragi Group een halt toe te roepen!
Beleef side-scrolling actie in 2D om vijanden uit de weg te ruimen met je Conductor Gun. Neem je doelwit in het vizier om met grote precisie meerdere schoten achter elkaar te lossen, of wek een elektrisch krachtveld op om vijanden het zwijgen op te leggen, te zweven of om jezelf te beschermen tegen aanvallen! Houd wel je energieniveau in de gaten, want je kunt het krachtveld maar tijdelijk gebruiken. Als je meerdere doelwitten tegelijk wilt opblazen, gebruik dan Voltaic Chains. Deze enorme elektrische energiestralen bedekken het hele scherm en maken korte metten met alles wat ze aanraken!
Naast het betere schiet- en knalwerk kun je ook speciale vaardigheden gebruiken die goed van pas komen op je avontuur: absorbeer en neutraliseer rondvliegende kogels met Prevasion. Net als je elektrische krachtveld kun je deze vaardigheid maar korte tijd gebruiken, dus gebruik hem alleen in noodgevallen. Als je in het gevecht sneuvelt, kan de popster Lumen je nieuw leven inblazen met een leuk liedje. Zo'n deuntje zorgt er ook voor dat je aanvallen en verdedigingskracht immens veel sterker worden.
Terwijl je de strijd aanbindt met de duistere stoottroepen van de Sumeragi Group, wordt het gevecht geleidelijk heftiger. Je kunt het hoofd boven water houden door je arsenaal en je ondersteunende systemen te upgraden. Neem eerst vijf en vervolgens acht vijanden op de korrel met de nieuwe geweren Naga en Orochi. Je kunt je krachtveld nóg krachtiger maken, je energieniveau ophogen en nieuwe moves vrijspelen. Verzamel grondstoffen om uitrustingsstukken te maken zoals ringen en contactlenzen, waarmee je onder meer je krachtveld kunt versterken of genezende voorwerpen effectiever kunt maken.
Natuurlijk gaat deze klassieke actie gepaard met high-scores. In Azure Striker GUNVOLT verdien je punten via de schade die je toebrengt. Als je geraakt wordt door een vijand, wordt je score teruggebracht naar nul, dus ontwijk iedere aanval, leg vijanden het zwijgen op en versla eindbazen om aan het einde van iedere missie een superscore weg te zetten. Of je nu voor de roem of voor de lol speelt, je zult je uiterste best moeten doen om je missie te volbrengen in de hectische retro-shooter Azure Striker GUNVOLT, exclusief voor de Nintendo 3DS-systemen!