Harry Potter: WK Zwerkbal
Eerst kon je er enkel over lezen. Daarna kreeg je het ook te zien. Nu kun je eindelijk zelf voor goud gaan, in Harry Potter: WK Zwerkbal voor de Game Boy Advance.Je moet de afgelopen jaren wel op de maan hebben doorgebracht om niet te weten wie Harry Potter is. De tovenaarsleerling uit de boeken van JK Rowling was immers ook al in de bioscoop te zien en daarnaast kon je zijn avonturen ook nog eens op de consoles beleven. Nu breidt EA de fantasie verder uit, met een spel naar de favoriete sport op Zweinstein: Zwerkbal.Zwerkbal verenigt elementen uit voetbal, basketbal en hockey en maakt er met een flinke dosis toverkracht een magische nieuwe sport van. Een Zwerkbalteam bestaat uit zeven spelers die zich voortbewegen op bezemstelen. De drie Jagers proberen een bal (die de Slurk wordt genoemd) door een van de drie ringen op de doellijn te krijgen. Daarbij worden ze gehinderd door de Beukers, die alleen door de Drijvers kunnen worden tegengehouden. Als je dus net op jacht bent naar een goaltje en je ziet een Beuker op je afkomen, dan druk je snel even op de R-knop om een Drijver op te roepen die je ter hulp schiet. Nou nog zorgen dat je de Slurk langs de Wachter krijgt...Pas echt hectisch wordt het wanneer de Gouden Snaai wordt gespot! Deze speciale bal heeft vleugels en kan alleen maar gevangen worden door de Zoeker van het team. Als het je lukt, scoor je 150 punten en is de wedstrijd voorbij. Bij de strijd om de Snaai verandert het perspectief in een Mode 7-style race van twee Zoekers en moet je al je trucs uit de kast halen om het goud binnen te slepen.Heb je de GBA- en de GCN-versie van het spel met elkaar verbonden (door middel van een Nintendo GameCube Game Boy Advance-snoer) dan moet de ene speler de Snaai zien te bemachtigen terwijl de ander op de GameCube verder speelt. Ook met twee GBA's (en twee exemplaren van de game) biedt WK Zwerkbal trouwens een hoop plezier voor twee spelers, dus laat zien dat jij de beste bent! Door goed te spelen verzamel je bovendien Zwerkbal kaarten uit de wereld van Harry Potter. Met een vriend of vriendin kun je deze onderling ook ruilen, want sommige kaarten leveren je nieuwe spelstanden op, of supersnelle bezemstelen zoals de Vuurflits.Harry Potter: WK Zwerkbal is een mooie toevoeging aan het Harry Potter universum. De fans zullen de vele details zeker weten te waarderen, terwijl de gameplay van het Zwerkbal op zich sterk genoeg is om ook de mensen die denken niet van Harry Potter te houden, over de streep te trekken. Waar een stel bezemstelen al niet goed voor is...