Dead by Daylight: Ash vs Evil Dead
Ash Williams, de held uit de Ash vs Evil Dead-serie is het rijk van de Entity binnengegaan. Hoewel hij dit keer geen kettingzaag heeft, weet Ash hoe hij aan een gruweldood moet ontsnappen. Dwaal door de mist als Ash en ontvlucht het kwaad opnieuw.
Tijdens een weekend in een blokhut ontdekte Ash de Necronomicon Ex-Mortis (het Boek der Doden) en wekte iets duisters in de bossen. Het kwaad nam bezit van zijn vrienden, die hij vervolgens moest doden, en van zijn rechterhand, die hij afzaagde. Tijdens de dertig jaar daarna ontvluchtte Ash zijn verleden, werkte in een warenhuis en verleidde vrouwen in bars. Maar op een avond verknalde hij het door uit de Necronomicon voor te lezen om indruk op een vrouw te maken. Het kwaad vond hem opnieuw. Na een verschrikkelijk gevecht werd Ash, bijna dood, door de ridders van Sumeria meegenomen en naar de toekomst getransporteerd. Maar toen zijn deal met een demon niet doorging, kwam Ash terecht in het rijk van de Entity, zonder shotgun of kettingzaag.