The Battery Charge Indicator or Percentage Displays Incorrectly
The battery charge display will not be fixed immediately after performing the steps below only once. It will be necessary to repeat this process several times.
4. Once the battery is fully charged, leave the console alone for one hour with the AC adapter still connected to it.
5. Afterward, disconnect the AC adapter and allow the console to display the HOME Menu for approximately three to four hours.
6. Once the battery charge is almost depleted, power off the console and leave it alone for at least 30 minutes.
Repeat steps 2 through 6 several times.
If the issue persists, and there is no gradual improvement attempting these steps several times, the Nintendo Switch console may need to be repaired.