Christmas greetings from Satoru Shibata!
Thank you very much for watching the European Nintendo Direct broadcasts this year! I would like to take this opportunity to send a seasonal greeting to express my appreciation to you for supporting Nintendo.
Since the first European Nintendo Direct aired this April, there have already been five broadcasts that I hosted and provided game information directly to you. As some of you know, I had seldom appeared in public before starting Nintendo Direct (because I was too shy!) and in the beginning, I was quite hesitant about hosting Nintendo Direct for many reasons. To begin with, I was almost certain that no-one would recognise me when you saw me on screen, I was worried that you might not understand my English because of my awful accent (I still get laughed-at for my English pronunciation from time to time!) and I wasn’t sure if you would even be interested in watching a European Nintendo Direct in the first place.
However, despite my initial fears I’m glad that I decided to take on the risk and start European Nintendo Direct. In spite of the fact that I’m neither a professional talkshow host nor a handsome celebrity – I’m just an ordinary, middle-aged guy – I’m very grateful that there are so many dedicated fans who regularly tune in to European Nintendo Direct to listen to me provide you with game information. When I visited Spain in October on a business trip, it made me so happy when one Nintendo fan came up to me on the street to tell me that he always enjoys watching European Nintendo Direct. Not to mention when game journalists in Spain and Italy told me “Nintendo Direct is good!”
I was also flattered when one gaming website listed me singing Call Me Maybe as one of the ‘Memorable Nintendo Direct Moments’ (thank you!). I admit that it was embarrassing to sing in public, but I’m glad I did it in the end if it helped to convey the fun of the game. To tell you the truth, that song was very difficult to sing because the pitch doesn’t change a lot in the beginning of the chorus, but after having practised more than 30 times, I was able to achieve over 90 points in Practice Mode! And yet despite that, the Nintendo Direct team only used a five-second clip of me singing in the end… what a shame :) Also looking back, another moment of fame for me in a previous Nintendo Direct also only lasted for a few seconds when I did a fashion show of my wardrobe for New Style Boutique… :)
Anyway, enough joking around. I am always reading every single comment that you kindly post on various websites after each Nintendo Direct. I jump for joy when I read that someone is excited about an upcoming game that I announced. Conversely, I feel down when I read comments such as “I’m disappointed that there was no new information” or “The release date is too far ahead!” (which was the case last time…).
However, whether it be praise or criticism, I really appreciate hearing your forthright feelings towards Nintendo and our products. It may just be my personal impression, but I feel like we’ve become closer to you after every Nintendo Direct.
Even if it takes a bit of time to prepare them, we intend to continue releasing games that you would like to play, as well as games that we would really like you to play as much as possible. We will continue to give our utmost effort next year to enable you to enjoy a variety of games for Wii U and Nintendo 3DS!
I look forward to continuing reading your sincere feedback regarding Nintendo and our products. See you at the next Nintendo Direct!
We recently added Wii U to our home and have set it up in our living room; we’re users just like everyone else. I’ve come to realise that I spend a lot of time just watching WaraWara Plaza and find myself thinking, “These are all real people!” and “Wow, they can draw really well!” And with Miiverse, I can learn things just by looking at everyone’s posts.
I have to admit that I’m not good at playing FPS games at all. I can’t really move properly when I use a Nunchuk and I can’t set my sights on the target, so I hardly played FPS games before. But looking at people’s comments in Miiverse on Call of Duty: Black Ops II, I got this irresistible urge to play the game, so I took the challenge to play it for the first time in my life. However, I don’t want my wife to see how badly I play, so I’ve been playing quietly just on the GamePad screen. It’ll take me quite a while until I can play expertly as many of you do, but my goal is to join you one of these days!
She then said that she no longer needed a tablet if she could bring the GamePad to the bedroom and browse the Internet there, so we took the GamePad from our living room slowly, but it got disconnected in the middle of climbing up the stairs. We were almost there though, so now we are seriously having a debate: “Shall we get a second Wii U for upstairs?”, “The second one should definitely be the cheaper white one, shouldn’t it?”, “That should be cheaper than the tablet, right?” and so on.
Lastly then, I have a favour to ask you: if you get a Wii U, please connect it to the Internet. It sounds like a sales pitch if I say this, but you can enjoy Wii U so much more if you connect it to the Internet. I’m saying this because that’s truly what my wife and I have experienced!