I suppose people play all kinds of different ways at Ambrella during development.
A staff member will say, “I won’t tell you then!” and we say, “No, you have to tell us!” (laughs)
Did members of Mario Club7 also find such surefire strategies? 7Mario Club Co., Ltd.: It conducts debugging and testing on Nintendo software during development.
Yes. We got reports like, “If you use this move with this Special Trait, you can win really easily.”
There’s an enormous amount of combinations, so I’m sure you can find fun ones that haven’t been discovered yet. And this time, I worked for a long time with the debuggers, and there was something that made me really happy as a game developer.
After debugging was over, they said, “Once the product goes on sale, I want to play again!”
Oh, I heard about that - that the debuggers really liked it. What do you think they liked so much?
I think another reason may be that they wanted to actually experience using the StreetPass8 feature out on the street. 8StreetPass: A feature that allows users who enable it to walk around with their Nintendo 3DS system turned on to exchange game data with other Nintendo 3DS users that they pass on the street. The Nintendo 3DS system can exchange data for up to 12 games even if the Game Cards are not inserted.
I see. Debuggers can experience StreetPass, but only within the limited space of the company.