Q.U.B.E. 2 is the sequel to the hit first-person puzzle game Q.U.B.E. You are Amelia Cross, a stranded archaeologist who has awoken among the ruins of an ancient alien landscape. With the distant help of another survivor, you must solve the puzzles of this mysterious world and find a way back home.