Harvest Moon: The Winds of Anthos
The land of Anthos was a peaceful and harmonious land watched over by the Harvest Goddess and the Harvest Sprites, who protected the inhabitants of Anthos from natural disasters such as storms, earthquakes, and the like.
However, one day many years ago, Anthos experienced a severe volcanic eruption that threatened life on Anthos itself, and the Harvest Goddess and Harvest Sprites had to use all of their remaining power to keep the people and animals of Anthos safe. This left the different villages across the land blocked off from each other. Some unfortunate souls even got trapped outside their villages, and were unable to return...
Now, 10 years later, you have found the SOS the Harvest Goddess sent to the world in the form of a message in a bottle! With the help of your wacky inventor friend Doc Jr. and many others, it’ll be up to you to revive the Harvest Goddess and the Harvest Sprites, as well as reconnect all of the villages of Anthos with each other!