Wizodd
Wizodd is a dungeon crawler roguelike game where you find various equipment and upgrades while encountering dangerous monsters and bosses to advance down to the lower floors.
This game is easy to play and simple to get the mechanics, all you do is find monsters and make them explode in different ways, and as you improve on Wizodd, you get to be stronger, dodge the various traps and clear levels more quickly.