We Need to Go Deeper
Designed with human interaction in mind, in We Need to Go Deeper you communicate or perish. Play with friends, strangers, or bots!
Pilot, repair, load torpedoes and reroute power as you and your crew dash around one of several unlockable submarines on your voyage into the deep.
The Living Infinite is an ever-changing undersea trench – with randomized biomes, on-foot expeditions, loot, civilizations and a dynamic difficulty system to keep you guessing every time you take a dive.
From wrenches, to wedding rings, to electricity-powered weaponry, a wide selection of tools and weapons await discovery.
Choose from a wide variety of era-specific outfits from the 19th century so you can dive in style! Non-gender-specific mustaches included.
A gigantic atom-age vessel that comes complete with an atomic powered engine that provides invincibility powers when wielded by a capable engineer, and meltdowns for the less capable.