The Amazing American Circus
In The Amazing American Circus, you’ll build a circus empire from scratch. Flesh and blood opponents, as well as characters known from the American folklore, will stand in your way to success. As a novice owner of a small and run-down circus, you’ll have to face giants of this industry, like Ringling Bros. and P.T. Barnum. Can you defeat them?
The United States was a new, developing country with settlers steadily pushing the American frontier… To reach their public at the time, showmen had little choice but to travel light and fast. You will visit legendary places and meet real historical characters being a part of the American circus heritage.
Deliver a perfect show in a special card duel between you and the audience. Their boredom is your enemy, and your performances and tricks are the best weapons. Choose your cards wisely and try to figure out the mood of the crowd. What’s attractive in the deep South won’t necessarily work in the industrialized North!
As the traveling Circus owner, you desperately need to look for new troupe members while competing with other circuses. You will gather an exotic crew of strange individuals who will perform for you, but can you deliver the best shows around while traveling from coast to coast?
The Amazing American Circus brings a unique blend of RPG, tycoon, and a card game. Build a strong deck of cards, improve your troupe’s stats, and manage your circus camp. Unlock new wagons and gain access to new skills, buffs, and items.