Throw boomerangs, bite, smash and glide your way around the Australian Outback and stop the evil plans of the wicked Boss Cass and help the good folk of the little country town of BURRAMUDGEE.
This sequel to the popular TY the Tasmanian Tiger is a game on a grander scale. In addition to classic platforming elements, you'll fight Aussie bush fires from a helicopter, drive around Southern Rivers while hanging on to the back of a four-wheel drive and use the bots to defeat enemies and solve puzzles - all while trying to find a variety of different collectables. And now, only in the HD remaster, you can customise TY's looks, and best of all there are two brand NEW never before seen boomerangs.
Long ago, a great battle was fought. BOSS CASS sought out five mystic talismans, so he could banish every warm-blooded creature, to the DREAMING.
But one brave soul stood up to CASS, and thwarted his quest for the talismans. He risked all, in an effort to save his family and friends.
And in the end... he succeeded. CASS was banished for his crimes, and the land was made safe once again. All thanks to the true blue Aussie hero, TY the Tasmanian Tiger, and his friends at BUSH RESCUE.