Remains
After a terrible incident, you were left in complete silence and absolute loneliness in orbit of your planet. There is no one to help you, and you have to survive and find out what caused such an incident. You only have you and you, and you can only rely on yourself.
Crafting - you can create useful things for you from the mined and found resources.