Paper Trail is a top-down puzzle adventure about leaving home, set in a foldable, paper world. You play as Paige, a budding academic, leaving home for the first time to pursue her studies. On the journey, you learn to fold the world, merging two sides to solve puzzles, explore new areas and uncover long-lost secrets.