Metro Redux
In 2013 the world was devastated by an apocalyptic event, annihilating almost all mankind and turning the earth’s surface into a poisonous wasteland. A handful of survivors took refuge in the depths of the Moscow underground, and human civilization entered a new Dark Age.
The year is 2033. An entire generation has been born and raised underground, and their besieged Metro Station-Cities struggle for survival, with each other, and the mutant horrors that await outside.
You are Artyom, born in the last days before the fire, but raised underground. Having never ventured beyond the city limits, one fateful event sparks a desperate mission to the heart of the Metro system, to warn the remnants of mankind of a terrible impending threat.
But will they even listen? Rather than stand united, the factions of the Metro are locked in a struggle for the ultimate power, a doomsday device from the military vaults of D6. A civil war is stirring that could wipe humanity from the face of the earth forever.
Including the epic single-player campaigns of both Metro 2033 and Metro: Last Light, Metro Redux takes you on a journey from the forgotten catacombs beneath the subway to the desolate wastelands above, where your actions will determine the fate of mankind.
Those who favoured the more survival-horror oriented gameplay of ‘Metro 2033’ can play both campaigns in the ‘Survival’ Play-Style, a fraught, slow burn fight for survival. Those who enjoyed the more action-oriented gameplay of ‘Metro: Last Light’ can try the ‘Spartan’ Play-Style, providing Artyom with a powerful set of combat skills.
With the legendary Ranger Mode included to offer an extra layer of challenge and immersion, and all previous released DLC, Metro Redux offers 50+ hours of AAA FPS gameplay for an incredible price.