Mech Armada
Mech Armada puts you in command of your own team of custom-built Mechs. Upgrade and build your roster of available Mechs from over 80 unique parts, each with their own strengths, weaknesses and playstyles. From flamethrowers to mega missile pods, fighter drones to rayguns, determining the right Mech build and leveraging its weaponry is key to conserving your resources and defeating The Swarm.
Mech Armada offers deep grid-based, turn-based combat, where there are no perfect solutions to the challenges you face. Understanding your enemy and anticipating their actions, getting to know the limitations of your Mechs while managing your resources and observing the terrain ahead of you will determine your success. At the end of each area, you’ll need to take on The Swarm’s major bosses: they're massive, ugly and ridiculously tough. Are you up to the task?
No two runs in Mech Armada are the same. With procedurally generated levels set across a backdrop of varied post-apocalyptic environments, every element in the game is randomly combined and balanced to create a unique, challenging experience. Like all rogue-likes, death in Mech Armada means game over. You’ll need to try again with an entirely new run, with fresh Mechs and all new encounters.