Marimo -VS- I.A.S.
A 2.5D shooter with old-fashioned side-scrolling and a way to attack enemies in the background.
In 2222 AD, the world's ecosystem changed drastically due to the destruction and pollution of the natural environment on the ground.
The impact of large-scale destruction has eroded the land, connected the sea to lakes and marshes, and threatened freshwater organisms.
In addition, unknown mutations occur in aquatic organisms that have taken in "mysterious particulate matter" that has poured from the ground into the entire body of water.
Lake Akan, the habitat of Marimo, was also invaded by various mutated alien species and preyed on native species one after another.
Spherical Marimo, once protected by humans, has been significantly reduced in number, leaving only one small colony now.
The non-resisting Marimo seemed to be extinct without any help, but suddenly a mutant individual appeared in it.
Mutant Marimo, which gained the ability to freely manipulate oxygen released by photosynthesis, succeeded in repelling alien species for the first time by that power.
The few survivors of the spherical Marimo have begun to roll to fight the imminent hordes of alien species.
The creatures that appear are modeled on real animals and plants, but there are expressions that differ from the actual ecology.