Machinarium & Creaks
Machinarium is the award-winning independent adventure game developed by the makers of Samorost and Botanicula. Help Josef the robot to save his girlfriend Berta kidnapped by the Black Cap Brotherhood gang.
From the creators of indie classics Machinarium comes Creaks, a new puzzle adventure game that delights the senses with its hand-painted visuals, precise animation, eerie sounds, and an eclectic original score from Hidden Orchestra. Proceed at your own pace at figuring out the solutions to dozens of carefully designed puzzles, explore the mansion for hidden paintings and uncover the great secret.