★The renaissance of a classic sci-fi shooting game!
Year 3000 of the Integration era. The invasion from outer space of genetically mutant monsters called "Gene Beast" put Earth in unprecedented danger. As a countermeasure, the Earth Protection Army completed the Ex Fighter, an ultra-state-of-art fighter with forbidden technology excavated from ancient ruins. Our mission now is to claim Earth back from the Gene Beasts!
During a battle, the CELL gauge rises little by little. When the gauge is maxed out, call on a new CELL.
As soon as the carrier arrives, it covers you with fire attacks. You're invincible so go catch the item you requested!
Exerion is an arcade game developed by Jaleco and released in 1983. It was one of JALECO's most popular titles, with its three-dimensional scrolling ground that pops out from the background, and its gameplay in which the player shoots at enemies while controlling the inertia of the fighter.
This title is the first in the "Final" series. With a new original story, new gameplay and remade graphics, this title is co-produced by City Connection and Happy Meal. It also features a manga made by mangaka U-Watari. The battle between space invaders from outer space and Earth's special forces is about to begin!