Pokémon Pearl
Exclusively on Nintendo DS, the new generation of Pokémon is taking the world by storm in Pokémon Diamond and Pokémon Pearl! With more than 100 new Pokémon, Touch Screen gameplay and online play over Nintendo Wi-Fi Connection, this is the biggest Pokémon adventure ever! Pokémon Diamond and Pokémon Pearl challenge players to explore the Sinnoh region in an incredibly deep RPG adventure. New Pokémon are everywhere! Making their debut are such Pokémon as Mime Jr., Lucario, and Weavile, and the three starter Pokémon are new as well. Players will choose from Fire-type Chimchar, Water-type Piplup, and Grass-type Turtwig to begin their adventure.
One of the best aspects of Pokémon games is the ability to trade and battle with other Trainers, and Nintendo DS lets you connect with other Pokémon fans wirelessly, either locally or via Nintendo Wi-Fi Connection. Players can now trade and battle with other Trainers around the world! Pokémon Diamond and Pokémon Pearl also feature voice chat capabilities so players can communicate with their online friends. In Pokémon Diamond and Pokémon Pearl, Trainers can also earn the ability to play with Pokémon they’ve caught in previous Game Boy Advance Pokémon games Pokémon Emerald, Pokémon FireRed, Pokémon LeafGreen, Pokémon Ruby and Pokémon Sapphire. The new Pokémon adventure is big, it’s exciting, it’s on the DS—and it’s going to be everywhere!